Grönt te som anticancerogen
april 19, 2008
Grönt te kan stoppa bröstcancer
En studie på möss uppvisar att antioxidanten EGCG i grönt te kan stoppa tillväxten av vissat typer av cancer, inkluderat bröstcancer. Detta är ännu en positiv studie om te och dess anticancerogena effekter. studien har utförts av Department of Physiology & Biophysics, University of Mississippi Medical Center.
Antioxidanter i tablettform
Nyligen har även studier påvisat att en överdosering av antioxidanter inte tillför nytta, utan snarare tvärsom. Det finns alltid en fara i att använda extrakt. Det handlar ofta om samverkan och dess naturliga mängd. Det har tidigare likväl påvisats en fara med att använda grönt te extrakt.
Andra bloggar om: cancer, bröstcancer, antioxidanter, vitaminer